Nu kör vi...

Publicerat i: Allmänt
 
 
...igång med en blogg!! :D Eller ja, vi provar det iallafall! Vet inte om det är rätt sätt att uttrycka mej men det ger sig med tiden.

En snabb presentation först: Bor i en röd liten stuga i skogen. Gillar att pyssla, renovera, katterna och klura ut saker i största allmänhet. Har alltid( nästan) gjort mina egna julkort, tror inte ens scrappbooking var uppfunnet då! ;) Sen kom Big Shoten in i mitt liv hösten -13 och då brakade det loss totalt! ;)

Anser mej vara ganska nybörjare och håller på mycket att testa saker om det fungerar - eller inte! Så, här kommer inte bara lyckade alster att visas utan även de som inte blev som man tänkte! ...men en dag hoppas jag på att oxå bli en "Scrappdrake", min benämning på de otroligt duktiga pysslare som finns!!
 
Namnet till bloggen fick jag när jag och katterna var ute och gick på isen för några år sedan. Otrolig vinternatur och så dök Grottan bara upp, den fick genast namnet "Drakgrottan"! Se huvudbilden ovan! ...gjorde en bildserie på min hemsida om grottan. (Länk till bilderna: http://www.millenniums.se/fotogalleri100104.htm ) Ja, kameran är ett stort intresse oxå! ;)
 
Ett annat livsviktigt elixir i mitt liv är humorn! Klarar mej inte utan men som tur är så har vi ju en rolig hobby!;) Så kanske det blir lite tokigheter här? ...rätt säker på den punkten, faktiskt! ;)
 
Bloggandet kommer väl å ske på helger, alldeles för mycket annat onödigt krafs på vardagar... :)
 
Kom gärna med synpunkter och tips om ni hittar nåt galet!
 
Första riktiga inlägget blir till helgen, har nog nåt med drakar att göra... ;)
 
 
 
Må Scrappgudarna vara med Er!/ Helena
 
#1 - - Monica Niklasson:

Vad kul! Jag har funderat i omgångar på att skaffa en också men tycks aldrig komma riktigt till skott...

Svar: Skotta nu, Monica!! ;)
Drakgrottan

#2 - - Lisa-olsi:

Grattis till att du har "blivit med blogg".
Snygg header med en vacker katt :)
Trevlig helg // Lisa

Svar: Tack, Lisa! :) Håll utkik i helgen för då kommer det lite andra (o)djur!! ;)
Drakgrottan