Eftersom jag inte kan scrappa när ryggen är i bedrövligt skick så kanske jag kan blogga? ;) Har ju varit dåligt med båda på sistone när ryggen bråkar! Hann dock med ett alster emellan "ryggskotten"!
 
Köpte ett block med Graphic 45 "Time To Flourish" som jag skulle göra nåt fint när min brorsdotter äääntligen hittat sitt hus! ...men det gick bara inte att sätta saxen i nåt såå vackert!! Tog sats flera gånger men det gick bara inte!
 
Nåväl, fick tag på ett annat Gr45-block och tänkte mej ett liggande bokkort men då stämde inte papprena med min brorsdotter!!! *suck* Men precis då sålde en tjej i en av FB-grupperna några Gr45-block och jag hade turen att få köpa några av dem! *happy*
 
Och blocket "French Country" var som gjort för min brorsdotter! :) ...men skulle jag kunna KLIPPA i det?? GAH!! ...det tog lååång tid att få ihop vilka papper som skulle till bokkortet men jag gjorde det, både rev ut papper och klippte i dom! *klappar mej själv på axeln*
 
Jaha, för att göra det ännu svårare för mej så såg jag i mitt inre att det skulle vara liggande format på bokkortet och på ryggen skulle det hänga pärlor och fjädrar och några charms, vet inte var jag fick ideén ifrån för mej veterligen har jag aldrig sett nått sånt men det måste jag ju..! ;) Till min förvåning så fanns det ju ett namn på såna vackra, dinglande saker: Shunky Charms! Lite Youtube så var man igång med den första:
 
Hade en del billiga vita plastpärlor från Ica, med lite Alcoinks så blev de ju riktigt snygga, eller hur?? Tror min pappa gjorde smycken, för ute i Snickarboa hittade jag en perfekt ståltråd plus alla tänger man ska ha till detta! ;) så här såg det ut innan jag knåpade ihop alla de olika hängena.
Tadaaaa!!! Så här blev det efter MYCKET möda!! Öööhhh, ser nu att jag glömt att fota insidan när man öppnar uppåt, *svordom*!!! Men blev nöjd med Tupparna, min brorsdotter har hönor så det var ju passande! Chunky Charmsen passar ju såå bra, eller hur??? ;)
Så här blev det på insidan! Mycket, väldigt mycket Fuzzy Cutting, men det gillar jag! På vänster sida en ficka där jag ska lägga 3 st kort från blocket, vilket jag glömt att fota det med...:/ (skyller demensen på ryggont) Solrosen och tuppen är lite glittriga efter lite "Wink of Stella"-clear men syns dåligt på fotot. Stämpeln "There´s no place like home" är från en annan Gr45-collection som passade ypperligt här. Nyckeln syns knappt ovanför stämpel... Stansat ett staket och på de utstansade vimplarna står det kort och gott "Good Luck". (Hon bor i Englandet)
 
Lite fjärilar på staketet. Men att hitta enfärgad cardstock i matchande färg som det röda var i blocket är ju en historia i sig!! Varför gör inte Graphic 45 matchande enfärgat??? Va?? Till slut fick jag färga själv, blev sketabra! Den röda färgen är liksom bränd fast går lite i gult, och nån sån enfärgad cardstock finns inte, tro mej!! Så jag sprayade med Prima Color Bloom Spray, den röda- det blev exakt rätt nyans!! Älskar experiment som funkar!! :)
En bård med tuppar och hönor på bokryggen under Chunky Charmsen! Även garntofsen är egenfärgad! ;) Köpte en Crop-a-dile hos Cili och lite öljetter, stansade ett hål i bokryggen, fixade ihop alla de olika delarna i Chunky Charmsen i en sån där kedja från Tim Holtz! Hade känt mej nöjdare om jag hade kommit ihåg att fota allt! :/ ...fortsättning följer...
Hädanefter är det med större respekt jag ser på era alster när ni visar upp dem i olika FB-grupper, ingen vet vilka uppoffringar det ligger bakom varje mästerverk!!! Jag frågade hur folk gör som har ont men trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle få läsa det jag läste!! Säger bara: Respekt!!! Ni är otroliga!!!
 
...ska kanske även komma ihåg att posta iväg "MästerVärket"??!! ;) *puh*
 
...behöver jag säga att även jag har nu vissa block i dubletter??? ...klippa i och klappa på...;)
 
 
Må Scrappgudarna vara med er/ Kram Helena
 
 
#1 - - Lisa-olsi:

Riktigt snyggt i härliga färger och
hängen av olika slag gillar jag också,
dom förgyller upp alstren :)
Ha det gott // Lisa