....ja, faktiskt så längesen att jag inte ens visste det fanns Scrappbookgrupper på Facebook! ;) Gick nog med i min första grupp för ett år sen, tror jag! ;)
 
Egentligen skulle jag bloggat om min canvastavla men sprang på det här gamla alstret när jag letade efter nåt foto. En kompis fyllde år och hon älskar havet, åker ut så fort vädret tillåter, så då fick jag den här idén till ett kort! På den tiden visste jag absolut ingenting om scrappbooking utan hittade på själv! Det jag hade sett i en affär var ett bokkort som julkort så därifrån kom väl grund-idén! Hade ett bokkort som julkort det året men det vete sjutton om jag vågar visa! ;)
 
Tror och har för mej att jag köpte det mesta till alstret på Ullared!
 
Det här är alltså för fyra år sedan, sorry för fotona att de är lite halvdana, fotade bara för mej själv att jag skulle komma ihåg hur jag hade gjort! Fanns ju liksom inte att jag skulle visa upp alstret för nån annan på den tiden! Men jag tycker nog att den är lite "charmig"! ;)
 
Rakt framifrån. Ja, en katt mååååste ju vara med, även hon har Skogisar! ;) På den tiden hade man ju inte en aaaning om dies, så man fick vackert klippa ut sol, moln och måsar för hand!!!!
 
När man vinklar kortet lite så dyker det upp massa sjö(o)djur! ;)
 
Ser ni filten på klippan?? Hon har även haft fisk till lunch! ;) Var hon är?? Hon badar förståss!!! :)
Vinga fyr bakom klippan, även en annan fyr men vete Fagerlund vad den heter?! ...ja, vi är på Västkusten, typ Hönö! Jaha säger ni, var ääär baderskan?? Jo, kolla vid "Grattis" så ser ni hennes rumpa, preciiis när hon dyker!! ;) Ja, hon säger att hon badar naken! ;) ...ööhh, kanske skulle censurerat rumpan??!!
Men mönstersax hade jag och glitterlimmet var nog köpt på Rusta, sånt där 24-pack typ! ;)
 
Det var väl inte sååå illa för en som knappt visste vad "Scrappbooking" var?? Jo, kom på en sak jag köpte som var "proffsig", det var bigbrädan från Martha Stewart, var nog mitt första inköp på Ciliinpapers! Ringde Cicci och ville ha nåt som gör "dragspel"...;) Tror jag kallade dessa kort för dragspelskort, fast detta döpte jag fort till "akvariekort"! ;)
 
Efter att ha läst en rekordtråd om katter och kreativitet av Kerstin Pettersson Fd Ekmark, (Grattis Kerstin! ;), så måååste jag ju presentera mina musor (inte musar;)!
 
Först ut är Herren i Huset:
 
Han heter egentligen S*Tassajara's Griffon och är en Norsk Skogkatt. Döpt efter en Canadensisk öl..
...fast här heter han: Griffe-Piffe Päronpung! ...men efter kastreringen så är det bara Griffe-Piffe Päron! ;)
 
 
Min härliga kille fick bli "Kalenderpojke" i Bozitas kalender 2014!!! Stolt över mitt Vackra Päron!!
 

Vackraste av själar! Ett hjärta av Guld har denna underbara kille! Han sitter på infarten och väntar på mej varje dag när jag kommer hem från jobbet, i ur och skur!! En riktig Drömkille!! :)
 
 

*host, host*... Behöver jag säga att pratstunden med grannen blev liiite "krystad"??? :-O
 
Hoppas att ni hade trevligt här en stund! Hade velat bloggat oftare men tiden på vardagarna räcker liksom inte till.. :/ Nästa gång blir det nog om en canvastavla... *iiihhh*...! ...muttrar...;) Och kattpresentationen kommer att handla om "Hillepiller"!! ...var inte blyga, lämna jättegärna en kommentar här nere!! ;)
 
 
 
Må Scrappgudarna vara med Er!!/ Helena
 
 
 
 
 
#1 - - KerstinP:

Hej Scrappinglan!
Vad fint du har gjort i ditt akvariekort! Det kan man inte tro att det var the very beginning! Urtjusigt!
Men har du en kalenderpojke, kan verkligen förstå det för han e väldigt grann!
Ser fram emot nästa inslag :)
Kram Scrapmormor

Svar: ...efter kastreringen så platsar han inte riktigt lika bra som Kalenderpojke, formen numera är mer åt äpplehållet... ;) Han hälsar och tackar, Kerstin! ;)
Drakgrottan

#2 - - Cicci:

Underbart kul!

Svar: Tack, Cicci! :) Blev en liten nostalgitripp! ;)
Drakgrottan